گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی : برطرف سازی اختلال املانویسی دانش آموز پایه اول ابتدایی با راه حل های مناسب | فروشگاه 5000
دسته بندی

Share

» :: گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی : برطرف سازی اختلال املانویسی دانش آموز پایه اول ابتدایی با راه حل های مناسب

گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی : برطرف سازی اختلال املانویسی دانش آموز پایه اول ابتدایی با راه حل های مناسب  -  بصورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست وچهار  صفحه

 

فهرست مطالب

 

چکیده

 

نکات کلیدی :

 

مقدمه

 

اهمیت و ضرورت بیان مسأله

 

بیان وضع موجود

 

اهداف پژوهش :

 

هدف اصلی :

 

اهداف جزئی :

 

سوالات پژوهش :

 

مقایسه با شاخص :

 

جمع آوری اطلاعات

 

الف -  مشاهده

 

ب – گرفتن ازمون املا و بررسی آنها

 

1 - اشتباه در نقطه‌گذاری حروف :

 

2 -ا شکالات مربوط به تشدید:

 

3 - تمیز دیداری :

 

4 – ضعف دقت :

 

5 - خطاها و علل نارسانویسی :

 

ج – ترسیم جداول و نمودارهای اختلالات املانویسی دانش آموز :

 

نمودار مشکلات دانش آموز در درس املا  :

 

ه - مصاحبه با اولیاء:

 

و – مطالعه مقالات و کتاب ها (پیشینه تحقیق )

 

انواع اشتباهات املا نویسی :

 

عوامل مشکل‌ساز در املانویسی

 

ـ اشکال در حافظه دیداری:

 

ـ ضعف در تمیز دیداری:

 

ـ ضعف حساسیت شنیداری:

 

ـ اشکال در حافظه شنیداری:

 

اختلال املانویسی

 

انواع خطاهای املایی

 

علل مهم نارسا نویسی :

 

درمان وارونه نویسی و قرینه نویسی

 

تجزیه و تحلیل داده‌ها

 

راه حل های پیشنهادی ( رد یا قبول )

 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

 

1-افزایش تمرکز در هنگام املاگویی :

 

2-افزایش حافظه شنوایی:

 

3-افزایش حساسیت دیداری:

 

4-افزایش دقت:

 

5-بکاربردن روش های جدید املا

 

1- استفاده از كارت لغات جديد:

 

2- استفاده از كارت لغات غلط:

 

6 - حل مشکل نارسانویسی

 

ارزیابی از اقدام های جدید (نقاط قوت )

 

الف  - مشاهده و نمودار :

 

نمودار مربوط به مشکلاتت و اختلالات املا نویسی :

 

ب – مصاحبه با دانش آموز

 

ج – مصاحبه با والدین :

 

اعتبار سنجی :

 

نقاط ضعف

 

نتیجه گیری :

 

پیشنهادات برای حل مشکلات دانش آموزان در درس املا

 

منابع و مأخذ

 

 

چکیده

 

   املا، به معنی جانشین ساختن صحیح صورت نوشتاری کلمات و حروف به جای صورت آوایی آن‌هاست.

 

اصطلاح دیس گرافی نیز برای کودکانی اطلاق می‌شود که علی‌رغم هوش طبیعی، بسیار بد می‌نویسند. برخی معتقدند که بدنویسی این کودکان معمولاً به دلیل عدم هماهنگی حرکتی آنان است اما به هر حال نوشتن باید به عنوان یک عمل پیچیده که شامل رشد ذهنی، مهارت‌های حرکتی و بینایی است، در نظر گرفته شود.

 

با توجه به اینکه معمولاً بیان محاوره‌ای کلمات و نوشتن رسمی آنها در بسیاری از موارد با یکدیگر تطابق ندارد لذا املا نوشتن کار دشواری است.

 

اینجانب ..................... در سال تحصیلی 1397-1396 با دانش آموزی در پایه اول ابتدایی مواجه بودم که دارای اختلال در املا نویسی بود . با دیدن این مشکلات تصمیم گرفتم تا راه حل هایی برای بهتر شدن او اتخاذ نمایم .

 

بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه تحلیل آن ، با روش هایی هچون ، افزایش تمرکز در دانش آمو ، تقویت عضلات ، تقویت حافظه دیداری و شنوایی و روش های جدید املاگویی مشکلات او را در درس املا و فارسی کاهش دادم .

نکات کلیدی :

 

دانش آموز – درس املا – اختلالات املا و فارسی - درمان